maanantai 26. maaliskuuta 2012

Koukku, pannari ja parsakaali


Olen kulkenut iloiten,
käynyt kylässä siskolla,
herkutellut lankakaupassa,
kutonut,
virkannuta
ja nauttinut olostani.


Olen katkaissut ihanan addin-kimallekoukun
ja ostanut uuden entistä ehomman,
aivan huippu koukku,
metallia,
ihana sinisenlila
ja aivan mielettömän hyvä koukutella.
Siis niin hyvä,
etten mitenkään olisi uskonut miten eriltä koukku voi tuntua,
ja kun verrokkina oli kuitenkin addi,
en voi lakata ihmettelemästä,
huokailemasta.


Olen pettynyt
 kun en onnistunut saamaan samanlaista
 kudetta kesken loppuneen jatkoksi
ja taas hihkunut kun
 "pakko ostaa jotain muuta" kude osoittautuikin ihan hauskaksi,
raikkaaksi ja iloiseksi.


Olen hemmotellut perhettä pikkuisilla pannareilla,
paistoin ne muffinsivuokassa
 jonka ostin K-kaupasta
ihan yllättäin maidonhakureissulla.


Olen päättänyt taas vähän keventää ;)
ja onnistunut tekemään NIIN hyvää parsakaalilisuketta,
että ohje on pakko jakaa teillekin,
se on NIIN hyvää
ETTÄ!!


Laita kattilaan babyporkkanat,
pilko tuore parsakaali suupaloiksi,
keitä tilkassa vettä lähes kypsiksi.

Ota kattila liedeltä,
kaada keitinvesi pois.

Laita liedelle kattila jossa voita
(noin50g, tai kasvisten määrän mukaan)
anna voin sulaa,
ripsauta hiukan suolaa,
mustapippuria ja
hyppysellinen intiaanisokeria.
Kuori 3 valkosipulinkynttä,
purista ne hienoksi ja lisää kattilaan.

Lämpötila saa olla hyvin mieto.
Anna makujen tasoittu hetki, sammuta levy.
Kaada voisula kasvisten päälle,
 lisää sekaan chasheypähkinöitä ja kuorittuja manteleita.

Sekoita ja anna levätä hetki lämpimällä levyllä.
Tarjoa esim paistettujen kanafileiden kanssa.



4 kommenttia:

  1. Ihanat koukuttelut, ihanan raikkaat värit! Mä olen kans täällä pahasti koukuttunut...
    Kivaa alkanutta kesäaikaa!
    -k-

    VastaaPoista
  2. Minä myös olen katkonut 2 muovikoukkua, puinen ei onneksi ole katkennut. En tiennytkään, että löytyy myös metallisia isoja koukkuja. No, nyt tiedän :) Itsekin tykkään parsakaalista. Hyvän näköistä on!

    VastaaPoista
  3. Syötävännäköinen postaus;). Sininen ja valkoinen kude on iiihanaa yhdessä!

    VastaaPoista